Hoog in de Alpen

Het jaar 2015 mocht ik afsluiten bij ClubMed Sensations te Val Thorens op 2400 meter hoogte. ClubMed ken ik vanuit het werk, we boeken het veel. Maar ik ken de formule ook van vroeger, mijn Belgische vader had een roemruchtig ClubMed verleden. Als kind bezochten wij tijdens de wintersport ClubMed Meribel. Dit was lang geleden, in de jaren zeventig. Ik bewaar hier goede herinneringen aan. Het beeld van de relaxte ouders, en dat alles goed was geregeld. Lekker eten. De perfecte skilessen. Hoe zou dit nu, jaren later, met mijn gezin verlopen?

Voor mijn man was het de eerste keer ClubMed. Ik maakte mij vooraf zorgen of hij het jolige entertainment programma wel zou kunnen waarderen. De neonnachten daar zit mijn lief niet op te wachten. Die zorgen waren verspilde energie, ClubMed Val Thorens is zo opgezet dat wie niet wil deelnemen aan de shows e.d dit eenvoudig kan ontlopen. Sterker nog tot zijn grote opluchting, je hoeft er nauwelijks iets van mee te krijgen. Voor onze puber was de aanwezigheid van een nachtclub juist een pluspunt. Door de geweldige locatie is er sprake van ski-in/out, de skiverhuur is in huis, wel zo makkelijk! Ski je rond lunchtijd langs dan staan ze met hapjes en drankjes klaar, om je te verwelkomen. Wie wil hoeft zijn skies niet uit te doen. Wel zonde want er staat een heerlijke lunch klaar.IMG_4253IMG_4250 IMG_4258

Wat voor mij wel een nieuwe ervaring was, was het internationale karakter. Ik had mij toch min of meer ingesteld op een week lang, Frans kletsen, niets daarvan. Met een klandizie die bestaat uit een bonte mix van Aziaten, Amerikanen, maar ook mensen uit het Midden Oosten en diverse Europeesche landen hadden wij ons meest internationale kerstfeest ooit. Heel erg leuk! En spraken we vooral Engels. De wintersportformule van ClubMed met goed eten, gemak, top locaties, goede skilessen en skimateriaal, het blijft naar mijn idee een gouden formule.

Is er dan niets te klagen? Nou je zou kunnen klagen over het feit dat we ieder gerecht, iedere dag keuzestress oplevert. De buffetten zijn zo enorm uitgebreid! Tot grote vreugde van de puber (.. en de ouders…), was er iedere dag een reusachtig dessertbuffet, met de meest exquize taartjes, keuze uit ijs en onbeperkt chocoladefondue. Met het excuus dat we die extra calorieën er de volgende dag zeker af zouden skiën maakten we meerdere rondjes langs het buffet. Voor mensen zoals ik, types met keuzestress, voor dat probleem is er ook een oplossing. Reserveer in het a lá carte restaurant. En je wordt fijn bediend.

Tja, en verder zal niet iedereen zich kunnen vinden in de reissom. Deze start bij zo’n € 1505,- zonder transport en skihuur, maar inclusief alle maaltijden en met een skipas voor de Trois Valees (600km piste!) en de skilessen. Reken in het hoogseizoen bijna het dubbele, ja dit is fors. ClubMed heeft een twintigtal skiresorts in de Alpen. (Ze hebben overigens ook 2 hotels in China, maar die zijn (nog?) niet geschikt voor de Eurpeesche markt.) De accommodatie in Wengen, is bijvoorbeeld van heel ander kaliber. Gunstiger in prijs. Eenvoudiger maar zeker ook een goede keuze voor wie minder om luxe geeft. Toch denk ik, dat wanneer je kijkt wat er in Club Med Val Thorens allemaal wordt geleverd, dat de prijs & kwaliteit verhouding in verhouding is. Vaak kloppen je herinneringen niet, in dit geval wel. Het gemak en comfort dat ik mij het van vroeger kon herinneren heb ik nu zelf als ouder ervaren. Alles is voor de wintersporters uitmuntend geregeld. Dat het een goed hotel is. Hierin ben ik niet alleen, dit hotel is al tot 2 keer toe verkozen tot beste skiresort van de wereld! Zie hier.

Geef een reactie

