Sporten en relaxen op Curaçao

Donderdag 26 november 2015 de wekker gaat om 6.00 uur. Hup uit de veren! Samen met 36 andere reisagenten ben ik, door de KLM en het Curaçao Toeristen Bureau (CTB) uitgenodigd om aanwezig te zijn te bij de KLM marathon. Een kort sportief reisje waarbij inspanning en ontspanning goed worden gecombineerd. Hieronder een kort verslag, mocht ik binnenkort meer tijd hebben dan zal er nog het één en ander aan toevoegen.

En 5 horeca tips!

Dag 1

De vlucht verloopt voorspoedig. Diezelfde avond genieten we onder de volle maan, met onze blote voetjes in het zand bij restaurant Zest Beach café in de Jan van Thiel baai.

Het blijft altijd wonderlijk, hoe snel je in zo’n Caribische relaxte modus zit. Zelfs in het donker is het heerlijk zwoel. Zou hardlopen bij deze temperatuur over 3 dagen wel gaan lukken?

Dag 2

We doen de Westpunt Tour, het  Christoffel Park en Boca Table. Een vrij lange dag in de bus. Ik zal jullie niet lastig vallen met alle details. Kom ik ooit terug op Curaçao, dan wandel ik zeker de Christoffel berg op. Deze dag sluit ik geweldig af met een drankje, op advies van, en samen met, mijn zus Roos (!) bij Mundo Bizarro. Een sfeervol restaurant/café gelegen in het Pietermaai district.

Dag 3

Na het ontbijt om 9.15 uur met gids Callita een historic cultural culinary walk door Willemstad gemaakt. We bezochten de lokale overdekte foodmarket. Hier kan je bij Plasa Bieu voor minder dan 15 euro een heerlijke lunch nuttigen. We bezoeken het Sea Aquarium. We horen over de therapie die wordt gegeven met de dolfijnen.

Dat de dolfijnen een paar keer per week de open zee in gaan, en altijd weer braaf terugkomen. Daarna zijn we met de Pelican boot een Sunset Boat Trip door de haven van Willemstad gaan maken terwijl we lekkere hapjes en drankjes konden nuttigen. Op de boot raak ik in gesprek met bloggers van Girls love 2 run, die meiden zijn goed bezig! De stad ligt er met de kerstverlichting schitterend bij. Helaas regende het waardoor we geen zonsondergang hebben gezien, maar het was wel gezellig! Aan wal zijn we naar de Pasta Party bij Hemingway gegaan. Dit feestje viel helaas ook in het water waardoor we eerder met de bus weer naar het resort terug gingen. Dat kwam goed uit, want de volgende dag moesten we vroeg op voor de marathon!

Dag 4

Zondag 29 november 2015 de Marathon Om 5.25 uur opgestaan, de echte marathon lopers zijn dan al gestart. Maar ik ga voor de 10 kilometer. Die vertrekt later om 7.00 uur, het is dan al 27 graden. De combinatie van de luchtvochtigheid en de hoge temperatuur maakt dat het voelt als rennen in de sauna. Het valt niet mee. Wie een uitgebreider verslag van de marathon wil lezen moet maar even hier kijken http://www.girlslove2run.com/. Verwacht hier geen pr te lopen.  Het is vooral een hele leuke ervaring. Direct na afloop een heerlijke duik in de zee. En een kuitmassage met een schitterend uitzicht over zee. De rest van deze dag staan we in de relaxmodus. Er volgt een prima lunch bij Hemingway en drankjes bij Beach bar Chill. Al met al een hele toffe dag. Deze paar dagen waren een goede kennismaking met Curaçao.

“Het is enorm belangrijk voor KLM om reisadviseurs bestemmingen te laten beleven, ervaring verkoopt tenslotte beter.” aldus Toon Balm, Vice President Sales and Services KLM Netherlands. De toenadering van de KLM naar de reisagenten wordt zeer gewaardeerd. Het geeft ook goed aan hoe het verkopen van reizen nog steeds via veel verschillende kanalen gaat. Waarbij de reisagent misschien wel het beste lukt om de trouwe klant aan zich te binden. Zij kennen de klant. Een goede reisagent weet de klant te verrassen en te inspireren.