Ontzorgen 

Wat wij zoal doen op het reisbureau anno 2015. Collega Lieke de Jong omschrijft het zo:

Wij regelen alles voor de klant van a tot z. Dit begint al met het reisidee. Onze klanten weten niet altijd waar ze naar toe ‘moeten’/willen, juist omdat ze al zo veel hebben gezien van de wereld. Wij verzinnen het! 
Daarbij is het wel van belang dat we de klant goed kennen. Hoe meer we weten wat de klant belangrijk vindt en wat zijn specifieke wensen zijn, des te meer kunnen we ontzorgen. Dit varieert van bijzondere maaltijdwensen vermelden in het systeem (dus we hoeven dat niet steeds opnieuw te vragen aan klant, we houden dit bij), frequent flyer nummer, tot het reserveren van de restaurants op de vakantiebestemming. Wij zorgen dat op de dag van vertrek de transfer klaar staat van standaard taxi tot stretch limo. 

Wil de klant dat we stoelen boeken en voor hem inchecken? Geen probleem. Ons streven is dit te doen vóórdat de klant er naar vraagt of aan denkt. Nog even de juiste verzekeringsdekking controleren; zorgen dat de klant goed verzekerd op reis gaat kan een hoop zorgen voorkomen. Dit is in onze optiek ontzorgen. De klant wil een top tien van de beste restaurants ter plaatse ontvangen? Geen probleem. Een restaurant reserveren? Geen probleem. Kaartjes bijboeken voor een evenement? Zingende KLM stewardessen in het vliegtuig omdat iemand jarig is? Wij regelen het. Idem dito. Een high tea op een bijzondere plek?  Dineren met de Maharadja? Wij regelen het. De klant kan niet printen? Geen probleem, doen wij. Liever niet alles online ontvangen, maar de klant heeft ook geen tijd om de tickets, reisgids bij ons op te halen? Wij brengen ze persoonlijk langs. Om het ontzorgen tot een maximaal resultaat te brengen, proberen wij de klant altijd een stapje voor te zijn. Dus als de klant vraagt zou je stoelen willen reserveren? Dan is ons streven te kunnen antwoorden: Is al gedaan. Aan het gangpad toch zo ver mogelijk voor in het toestel? Natuurlijk geven wij ook van te voren suggesties voor must see’s ter plaatse. 

Wij proberen alles wat mogelijk is van te voren vast te leggen en daarbij de klant steeds een stapje voor te zijn. 
  

  

Advertenties

Een gedachte over “Ontzorgen 

  1. Pingback: Een reisbureau… wat is dat? | Het reisbureau

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s