Een drempel van exclusiviteit.

In Amsterdam zijn er bijna geen allround reisbureaus meer. Zonde! In tegenstelling tot wat er meestal wordt beweerd, merk ik dat je prima een rendabel reisbureau kan runnen in deze stad. Ik zou het leuk vinden om meer concurrentie te zien. Tien tips:

IMG_0479
1. Een persoonlijke benadering waardeert de klant. Met de juiste mensen echt contact maken. Dit lukt alleen wanneer wij meer tijd steken in aandacht voor de klant, zodat we de klant echt te leren kennen. In Amsterdam hebben we op het reisbureau niet te klagen over traffic. Echter veel aanloop, een overvolle mailbox, geeft ook veel ruis. Er mag daarom best een drempel van exclusiviteit zijn. Een menselijke benadering, niet de focus op de massa.

IMG_6566
2. Een sfeervolle ontmoetingsplek, een plek waar je echt het gesprek aangaat. Kom achter het beeldscherm vandaan. Wij werken zoveel mogelijk op afspraak. Binnen of buiten het filiaal.
IMG_7077
3. Vaste trouwe klant krijgen een bijzondere status. Werk aan de loyaliteit. Zij worden nu door ons uitgenodigd voor kleine bijzondere events. Dit is succesvol. Wij kennen de klant hierdoor beter. Voor een stad is dit bijzonder. Het is hierdoor makkelijker om meer vooruit en mee te denken  met de klant. We kunnen ze uit het niets een reisvoorstel sturen. Wij zijn de adviseur. We nemen hierin onze verantwoordelijkheid.

IMG_7361
4. Wees eerlijk, transparant in jouw/onze toegevoegde waarde. En nee, wij zijn niet duurder dan online boeken maar ook niet goedkoper. Wij besparen de klant veel tijd. Klanten zien daar steeds meer de waarde van in. Wie dat niet ziet, of niet wil, is niet onze klant.

IMG_7554
5. Zorg voor dynamiek in het filiaal zowel online als offline. Multichannelling natuurlijk. Maar blijf vooral letterlijk, fysiek in beweging. 

6. Werk in een team. Ken elkaars sterke & zwakke punten. Stimuleer medewerkers om meer te ondernemen. Geef ruimte en vertrouwen om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

7. De uitstraling van veel reisbureaus is nu vaak te armoedig. Te veel de focus op de reissom ipv een podium van werkplezier en reiskennis.   

8. Verras de klant.  

  
9. Werk samen met andere branches.

IMG_9443-0

IMG_9136

10. Deel je verhaal!
IMG_9540 

  

 IMG_0907

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s