Vakantiebeurs, reizen maakt rijker.

De vakdag op de vakantiebeurs, een combinatie van netwerken, inspiratie op doen en borrelen, heel veel borrelen. IMG_0099Voor mij heeft een bezoek aan de vakantiebeurs zeker een toegevoegde waarde er loopt een leuke mix van vakmensen rond, je hoort en ziet veel. De keuze van de organisatie om meer te investeren in de inhoud, juich ik toe.

Zo was er dit jaar op 14 januari door Reiswerk de masterclass Destination: Future! georganiseerd. Helaas kon ik hier niet bij aanwezig zijn. Via Twitter met de hashtag #future2020 krijg ik de indruk dat het een vermakelijke leerzame ochtend was, ik heb iets gemist. Wie goede service biedt heeft de toekomst. Ook denk ik nu na over de wijze waarop ik met mijn team de klanten de funfactor kan bieden na aankoop van een reis. Zegt u het maar..

IMG_0700Wel, was ik bij de workshop van Wereldcontact, hier spraken we over klanttypes en leerde ik dat de rondreizen uit de De 100 mooiste reizen brochure vooral geschikt is voor de reisverrijker, dit zijn mensen die op zoek zijn naar een bijzondere belevenis, een unieke accommodatie. De bestemmingen die voor de brochure De 100 mooiste reizen zijn uitgekozen hebben elk hun eigen karakter. Het is voor ons een aanwinst om deze mooie rondreizen in het reisbureau te mogen verkopen. Grappig was dat Harco van Uden de CEO van o.a. Wereldcontact opmerkte dat hij een paar jaar geleden niet geloofde in de toegevoegde waarde van het reisbureau maar dat zijn mening hierover 180 graden is gedraaid. foto

Collega Doron zit vandaag bij het Young Professional Event georganiseerd door Travconnect. Er is onder andere een presentatie van Symen Jansma (co-ceo van Travelbird) deze was voor mij helaas via de livestream niet te volgen, echter de tweets vlogen me om de oren. Zoals de tweet van @EJteepe  “#travelbird gaat puur uit van eigen kracht: een prachtig verhaal, maar hoe lang houdbaar??? #travconnectyp”  We zullen zien.

In de middag vanaf 14.00 uur gaan de eerste borrels van start, tijd om te netwerken. Dit betekend vooral rennen van hal 3 naar hal 11, en weer terug naar hal 2, door naar hal 5, en hup naar hal 7. Een slimme collega had haar gympjes aangedaan. Binnen een paar uur spreek ik een tiental collegae, ook veel collegae van VakantieXperts, we zijn het er over eens werken in de reisbranche het blijft altijd dynamisch. Vol reisinspiratie en na een gezellige dag ging ik weer terug naar Amsterdam, back to the future:-)

foto

De Vakantiebeurs is geopend van woensdag 15 januari t/m zondag 19 januari van 10.00 uur tot 18.00 uur (vrijdag zelfs tot 21.00 uur!). Online koop je je entreekaartje al vanaf € 12.

Geef een reactie

